Gekleurde rozen🌹

heyy iedereen,

We kennen allemaal wel de mooie perfecte Tumblr plaatjes van gekleurde rozen. Of ze nu paars, zwart of regenboog kleur zijn je ziet ze overal. Maar kan dat eigenlijk wel? gewoon zwarte rozen die in een kas groeien?

11043253_725021697614568_133649990930354532_n
Dit zijn de rozen die ik eerder heb gekleurd
Nee. Zwarte, Paarse, Blauwe, Groene en regenboogkleurige rozen groeien niet in kassen. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestáán. Mijn vader zit in de bloemenhandel en heeft wel eens een witte bos rozen over die hij maar al te graag aan zijn dochter geeft ^^. Ik heb zelf al eerder rozen gekleurd
en ben er op dit moment nog een keer mee bezig. Niet om te kijken wat het effect is (want dat weet ik al) maar het is ook leuk om gekleurde rozen op je kamer te hebben. Ik wil jullie laten zien hoe je dit doet.

Wat heb je nodig?

  • WITTE rozen
  • water (Duhu)
  • kleurstof
  • een mesje

Okay het is vrij simpel. Je snijdt eerst de rozen schuin af op de maar van jouw vaas. Je drupt 3 druppels (of meer, ligt aan de sterkte van de kleurstof) van de kleur die jouw roos moet worden in het water. Dan zet je de rozen in het water en wacht je een dag of 2. Of 3. Als je wilt dat je rozen snel verkleuren moet je ze een half dagje ”uitdrogen” gewoon een half dagje op zijn kop hangen zonder water. Als je dit doet nemen ze sneller water op.

DSC01222
2 Dit zijn de rozen nu. Zoals je misschien kan zien zijn de randjes niet rood maar ook niet blauw, Ik heb geprobeerd paars te maken maar blijkbaar scheidt hij de kleuren.
DSC01217
1. Dit zijn de rozen 2 dagen geleden net nadat ik ze in de kleurstof had gezet. Ze waren toen nog gewoon wit.
.

Over een paar dagen zal ik de rozen weer fotograferen zodat je dan kan zien hoe ze eruit zien. Ik ben heel benieuwd of ze nu paars worden of dat ze stipjes krijgen van allebei.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.

Tot snel XX Lobke😘😘

6 thoughts on “Gekleurde rozen🌹

Geef een reactie

